کشت گلخانه, مطالب

بررسی مزیت نایلون گلخانه ای با سایر پوشش های گلخانه ای

(نایلون گلخانه ای مزیت نایلون گلخانه ایاهمیت نایلون در کشت گلخانه)

نایلون گلخانه ای

برای ساخت یک گلخانه مطلوب باید از همان آغاز احداث پوشش گلخانه ای مناسبی را برای آن تهیه کرد. عموما نایلون گلخانه ای را با ضخامت ها و عرض های مختلف می توان تهیه و تولید کرد که متداول ترین نوع آن ۱۴ متر می باشد. در تولید انواع پلاستیک های گلخانه ای از مواد افزودنی جهت افزایش کیفیت نایلون ها و پوشش های گلخانه ای استفاده می شود. یکی از فاکتورهای تعیین نایلون گلخانه، میزان یو وی (UV) آن می باشد که این پارامتر با توجه به خواست مشتری قابل تغییر می باشد . UV تثبیت کننده از نایلون در برابر اشعه ی فرابنفش محافظت می کند و ترکیب شدن این تثبیت کننده با آنتی اکسیدان ها از فساد و خرابی نایلون جلوگیری می کند. در نتیجه باعث افزایش طول عمر و استحکام نایلون گلخانه می شود.

در مناطقی که شدت سرما زیاد است با اضافه کردن افزودنی IR (مادون قرمز) می توان از خروج این اشعه جلوگیری کرد این عمل مانع از کاهش دمای گلخانه می‌شود هم چنین این افزودنی باعث موارد زیر می گردد:
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • کاهش استهلاک تجهیزات سرمایشی و گرمایشی گلخانه
  • ارتقاء کیفیت محصول
  • افزایش راندمان تولید

هم چنین با اضافه کردن افزودنی EVA به همراه افزودنی مادون قرمز میتوان بر افزایش کیفیت فیلم اضافه کرد. این افزودنی مناسب برای مناطقی است که شدت وزش باد زیاد است و ممکن است فیلم نایلون خشک و شکننده شود از مزیت های این افزودنی میتوان موراد زیر را نام برد:

  • استحکام بالا در برابر آسیب‌های فیزیکی و طبیعی
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • انتقال نور مفید و تنظیم رشد
  • مقاومت بالا به هنگام تماس با سازه‌های فلزی گلخانه
  • جلوگیری از اتلاف گرما و…

از سایر افزودنی هایی نظیر افزودنی لیزکننده (صیقلی و روان کننده)، ضد الکتریسیته ساکن، آنتی‌اکسیدان، ضد اشتعال، ضد فرسایش، ضد چسبندگی و… با توجه به درخواست مشتریان جهت بهبود کیفیت نایلون نیز می توان استفاده کرد.

از انواع پوشش های گلخانه ای می توان به پوشش های شیشه ای و پلاستیکی که خود شامل موارد زیر هستند اشاره نمود:
  • پوشش هایی از جنس پلی اتیلن
  • پلی ‏استر
  • پلی کلرید وینیل (P.V.C ‎)
  • پلی فلوئوریدوینیل (P.V.F)

مزیت نایلون گلخانه ای

امروزه به دو دلیل ‏از نایلون گلخانه ای (پلی اتیلن) استفاده میشود‎ :‎‏این پلاستیک را می توان روی اسکلت های دائمی گلخانه به کار برد که باعث صرفه جویی قابل ‏ملاحظه ای در مقایسه با هزینه های گلخانه های شیشه ای است. حتی امکان قرار دادن این نایلون ها روی ‏اسکلت های کم دوام نظیر آنهایی که در گلخانه های کوآنست به کار می روند وجود دارد لازم به ذکر است که هزینه حرارتی این گلخانه ها در مقایسه با گلخانه های یک لایه ای یا گلخانه های‎ FRP ‎به ‏میزان ۴۰% پائین تر است‏ که همین امر موجب می شود تقاضا برای استفاده از نایلون های گلخانه نسبت به نایلون های شیشه ای بالا تر رود.

اهمیت نایلون در کشت گلخانه ای

همانطور که می دانید برای بقاء و رشد گیاهان و تولید میوه سه اصل نور، خاک و آب ضروری است؛ از طرف دیگر نایلون گلخانه‌ای به عنوان تنها سد دفاعی در مقابله با عوامل محیطی نقش تعیین ‌کننده در بقاء گیاهان در داخل گلخانه را بر عهده دارد به طوری در صورت عدم وجود آن مشکلات بسیاری برای رشد و بقای گیاهان گلخانه مورد نظر به وجود می آید. شرکت بهرویش یکی از بزرگترین شرکت های کشاورزی است که سال هاست خدمات بسیاری را به مراجعه کنندگان خویش ارائه می کند. شما عزیزان در صورت نیاز به مشاوره یا جهت خرید محصولات کشاورزی می توانید با مراجعه به سایت behrooyesh.ir  از مشاوره ی رایگان بهره مند شوید و خریدی مطمئن و آسان را انجام دهید.

(نایلون گلخانه ایمزیت نایلون گلخانه ای اهمیت نایلون در کشت گلخانه)


(فروشگاه آنلاین بهرویش همیار کشاورزان)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =