بذور کشاورزی, مطالب

مشخصات هندوانه B32

شرکت سیمینس تولید کننده هندوانه رقم B32می باشد که بذر های این رقم را در بسته بندی به شکل قوطی به بازار عرضه می کند. در مشخصات هندوانه B32 می توان به ذکر منشأ تولید این رقم روی لیبل قوطی ها اشاره کرد. مشخصات هندوانه B32 - خصوصیات بذر هندوانه B32 - هندوانه رقم B32 - هندوانه B32

(مشخصات هندوانه B32 خصوصیات بذر هندوانه B32 هندوانه رقم B32 هندوانه B32 )

چگونه یک واریته یکه تاز بازار بذر می شود؟

در حال حاضر ارقام گیاهی بسیار متنوعی در بازار ایران معرفی شده و در نقاط مختلف کشور کشت می گردد. در این بین برخی از ارقام به طور چشم گیری توجه بخش عمده ای از کشاورزان را به خود جلب کرده است. به گونه ای که سالانه حجم تقاضا برای خرید بذر آن رقم از میزان عرضه شده کمتر می باشد. دلایل بسیاری برای بوجود آمدن این شرایط وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است جهت شفاف سازی بهتر مطالب ارائه شده توضیحات با ذکر مثال ارائه خواهد شد. هندوانه B32 در بین ارقام صیفی به خصوص ارقام هیبرید هندوانه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تحلیل علل موفقیت این واریته، راه کار مناسبی برای پاسخ به سوال آغازین این نوشتار است.

موفقیت هندوانه B32

پیش از آنکه بخواهیم به مشخصات هندوانه B32 بپردازیم؛ باید یکی از مهم ترین علل موفقیت این واریته را بررسی کنیم. پیش از آنکه ارقام هیبرید به بازار ایران معرفی شوند بخش عمده بذری که کشاورزان کشت می کردند را بذور OP تشکیل می داد و عملاً ارقام OP هندوانه در ایران کشت می شدند. با گسترش هندوانه کاری در مناطق جنوبی کشور و استفاده و به کار گیری روش کشت خارج از فصل در تونل های پلاستیکی، دیگر ارقام OP پاسخگوی نیاز کشاورزان نبودند. بنابراین شرکت های تولید کننده بذر اقدام به معرفی ارقام هیبرید هندوانه ها به بازار نمودند و طبیعتاً اولین ارقام به دلیل تشکیل یک ذهنیت مثبت و ایجاد یک خاطره ی خوب و موفق در ذهن کشاورز باعث می شود که کشاورزان نیز به تجربه نخستین و موفق خود وفادار بمانند. 

هندوانه رقم B32 با این اقبال مواجه شد و یکی از عمده ترین دلائلی که تا کنون با وجود اینکه ارقام بسیار خوبی به بازار معرفی شده اند همچنان این رقم (هندوانه رقم B32) از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مشخصات هندوانه B32

  • پوست ضخیم
  • گوشت میوه سفت(ماندگاری بالا)
  • مناسب برای صادرات
  • هندوانه کریمسون سوئیت (خطی)
  • رونق وضعیت صادرات هندوانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس

صادرات این هندوانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی روسیه در صورتی امکان پذیر می شد که ضخامت پوست میوه و سفتی گوشت که از خصوصیات بذر هندوانه B32 می باشد؛ موجبات ماندگاری بالا و قابلیت ترانزیت این رقم را فراهم آورد که در سالیان متمادی شاهد امکان پذیر بودن این مورد بوده ایم. هندوانه رقم B32 یک هندوانه کریمسون سوئیت (خطی) بوده که رنگ پوست این واریته بسیار بازار پسند است. در حقیقت بازار پسندی رنگ پوست میوه از بارزترین مشخصات هندوانه B32 می باشد.

خصوصیات بذر هندوانه بی۳۲
  • رنگ بسیار بازار پسند
  • بذر استاندارد
  • یکنواختی اندازه میوه
  • شرکت سمینیس
  • پوشش برگی متوسط
  • تیپ بیضی
  • سایز استاندارد میوه

مشخصات هندوانه B32 و سازگاری این ویژگی ها (خصوصیات بذر هندوانه B32) با اقلیم و شرایط محیطی بخش ها و مناطق عمده هندوانه کاری ایران، که با گذشت بیش از ۱۰ سال از ورود این واریته یا رقم (هندوانه B32) به کشور هم چنان خریداران بسیاری هر ساله جهت خرید این بذر اقدام می نمایند.

شرکت سمینیس

شرکت سیمینس تولید کننده هندوانه رقم B32می باشد که بذر های این رقم را در بسته بندی به شکل قوطی به بازار عرضه می کند. در مشخصات هندوانه B32 می توان به ذکر منشأ تولید این رقم روی لیبل قوطی ها اشاره کرد. کشاورزان برای این مورد اهمیت بسیار بالایی قائل هستند، تا حدی که اگر کشور ذکر شده دقیقاً همانی نباشد که کشاورز درخواست کرده است (کشاورزان این مورد را از خصوصیات بذر هندوانه B32 می دانند) از فروش این رقم به شرکت کاسته می شود.

این مورد یک باور اشتباه بوده و در صورتی که کشور تولید کننده اصالت و پایداری منبع تولید رقم را تائید کند، تفاوتی در کیفیت مشاهده نخواهد شد. به طور کلی مجموع ویژگی ها و موارد ذکر شده در موفقیت یک واریته تأثیر گذار بوده.  با توجه به شرایط کنونی کشور و تغییرات اقلیمی به وجود آمده نیاز است تا شرکت ها آزمایشات مزرعه ای گسترده تری انجام دهند. همین طور تولیدکنندگان بذر این کار را نسبت به سابق جهت ارزیابی واریته های گیاهی مختلف انجام دهند.

(مشخصات هندوانه B32 خصوصیات بذر هندوانه B32 هندوانه رقم B32 هندوانه B32 )


(فروشگاه اینترنتی بهرویش همیار کشاورزان)

www.behrooyesh.ir

2 دیدگاه در “مشخصات هندوانه B32

  1. علی گفت:

    بذر هندوانه B32 هیبرید است نه استاندارد.

    1. محمد جعفری گفت:

      سلام بله به صورت هیبرید می باشد و به دو صورت قوطی و پاکت قابل توزیع می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 5 =