بذور کشاورزی, مطالب

بذر گلخانه ای

محصولات گلخانه ای

 

بذر گلخانه ای

به طور حتم دانستن این موضوع که چه نوع بذری با چه نوع پشتوانه ی علمی را به منظور کاشت در گلخانه انتخاب می نماییم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد تا بتوانیم با توجه به دیگر مراحل کاشت، داشت و برداشت از بالاترین میزان سود دهی و به تبع آن از کمترین میزان ضرر دهی بهره ببریم.

مزایای کشت بذر در گلخانه

در عصر حاضر بسیاری از تولید کنندگان موارد مصرفی زراعی و باغی به کاشت محصولات گلخانه ای رو آورده اند زیرا می توانند از مزایای بسیار زیاد این روش بهره ی لازم را در یافت نمایند، از جمله ی مزایای کشت بذر در گلخانه می توان به

  • مبارزه با کم آبی
  • گرما
  • سرما

که در گلخانه از میزان کنترل بالاتری برخوردار است  و البته دریافت هرچه بیشتر محصولات سالم تر و بازار پسند تر به همراه حذف مصرف انواع کود و البته مزایای بسیار زیاد دیگر اشاره نمود.

خرید بذرگلخانه ای

بهترین مسیر خرید بذر گلخانه ای در سال های اول،  بهره گیری از تجربیات دیگر کشاورزان و البته گرفتن راهنمایی های لازم  از شرکت های مختلف بذر می باشد چون در این مسیر به خوبی میتوان تفاوت میان انواع مختلف بذر در مورد محصول مورد نظر را جویا شد. شرکت هایی هستن که با داشتن ساز و کاری صحیح و برنامه دار به فروش بذر هایی با بالاترین کیفیت مبادرت می نمایند و در درکنار فروش به ارائه ی بهترین راهنمایی ها با توجه به پشتوانه ی علمی و البته تجربی در زمینه ی بذر گلخانه ای اقدام می نمایند.

یکی از مهم ترین شرکت های بسیار فعال در زمینه ی انواع بذر گلخانه ای شرکت بهرویش می باشد که کشاورزان عزیز می توانند به منظور انجام خرید بذر گلخانه ای از آنها در زمینه ی انواع بذر گلخانه ای مشورت های مورد نظر را دریافت نمایند

برخی از انواع بذر گلخانه ای

  • کاشت ترکیبی خیار و گوجه فرنگی
  • کشت فلفل دلمه ای
  • کشت توت فرنگی
  • کشت سبزی های خوردنی
  • کشت گل های تزیینی
  • کشت خربزه، هندوانه و طالبی

– کاشت ترکیبی خیار و گوجه فرنگی

هم میتوان به خرید ترکیی بذر خیار و گوجه مبادرت نمود و هم فقط یکی را انتخاب کنید. استفاده از بذر خیار و گوجه به دلیل دارا بودن مزایای زیاد از جمله داشتن بازار در تمامی طول سال و همچنین محصول دادن آن به صورت چند بار در سال و میتوان در یکسال در وسعت هر هکتار به میزان تقریبی ۶۰۰ تن خیار یا گوجه برداشت نمود با توجه به این مساله که هیچ گونه آفت و بیماری نیز با محصول در گیر نمی شود.

– کشت فلفل دلمه ای

به طور معمول در گلخانه ای نشاء این محصول استفاده می شود زیرا  و در فروردین بذر خریداری گردیده و کشت می شود و به طور معمول بعد از ۶ فته جوانه می زند، با توجه به وجود فلفل دلمه ای با رنگهای مختلف بذر های مختلفی نیز با توجه به نوع رنگ علاوه بر نوع شرکت تولید کننده بذر در بازار جهت خرید وجود دارد که دارای بازار پسندی بالایی می باشند، که در صورت کاشت این رقم بذر به طور معمول د رهر هکتار ۴۶۰ تن محصول برداشت می شود.

– کشت توت فرنگی

بذر توت فرنگی در گلخانه در اواخر پاییز و یا اوایل بهار کاشت می شود و سپس در تابستان سال بعد برداشت انجام می گیرد و تا چند سال امکان برداشت از بوته ی توت فرنگی امکان پذیر می باشد.

– کشت سبزی های خوردنی

راهی آسان تر از کشت  انواع سبزی های خوردنی به اندازه ی کشت بذر آن در گلخانه آسان نمی باشد، با کاشت انواع سبزی در فصل بهار میتوان به طور مداوم تا اواخر پاییز سبزی تازه برداشت نمود.

– کشت گل های تزیینی

کشت بذر گلهای زینتی به دلیل داشتن بازار های خارجی و داخلی بسیار پر بازده می تواند در زمره  ی بذر های پر سود قرار بگیرد که می توان تا چند سال از آنهای برداشت نمود با توجه به اینکه  برای این منظور باید به نکات بیشتری نسبت به دیگر بذر های قابل کاشت در گلخانه در طول مدت کاشت، داشت و برداشت دقت نمود.

– کشت خربزه، هندوانه و طالبی

بذر این محصول نیز در بین محصولات پر سود گلخانه ای است که در اوایل اردیبهشت کاشت شده و در اواسط تابستان قابل برداشت می شود. نکته ای که قابل توجه است این مورد می باشد که به منظور کسب سود بیشتر بهتر است این محصول را درفصل پاییز کشت نمود تا بتوانیم در زمستان برداشت نماییم زیرا در این زمان  به دلیل نبود این گونه محصولات در بازار می توان با مبلغ بیشتری آن را وارد بازار کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =