باغبانی و گیاهان زینتی, مطالب

بهترین درخت میوه برای مناطق سرد

یخ زدگی فقط برای درختان در فصل بهار مشکل ایجاد می کند و فقط اگر در هنگام گلدهی درختان یا زمانی که میوه بعد از گلدهی کوچک است، یخبندان ایجاد شود. بهترین درخت میوه برای مناطق سرد بادام و زردآلو بیشترین حساسیت به سرما را دارند، سپس گیلاس، هلو و شلیل، سیب، آلو و گلابی به ترتیب.

گاهی اوقات انتخاب درختان میوه برای باغ دشوار است و مراقبت از آن ها نیز می تواند چالش برانگیز باشد. در این حالت، مشاوره متخصصان ممکن است لازم باشد. اغلب مردم برایشان این سوال پیش می آید که در باغ خود چه درختی بکاریم که مقاوم به یخ زدگی و سرما باشد. یخبندان های زمستانی برای درختان میوه مشکلی ندارند. البته درخت میوه برای مناطق سرد باید با تدبیر بوده و در حقیقت، بیشتر درختان میوه برگریز هر سال برای تولید میوه، به یک دوره سرما احتیاج دارند.
بسیاری از درختان میوه فقط به آب و هوای گرم محدود نمی شوند. انواع مختلفی از درختان میوه وجود دارد که می توانند سرما را تحمل کنند و قبل از اینکه سرما محصول را از بین ببرد، میوه تازه تولید می کنند. برای هر آب و هوایی میوه های خاصی وجود دارد که رشد بهتری دارند یا ممکن است اصلا رشد نکنند. حتی میوه ای مانند سیب که در همه مناطق رشد می کند، دارای ارقام مختلف است که در مناطق خاصی رشد بهتری دارد. خرید از مراکز معتبر محلی در فصل بهار یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از انتخاب میوه ها با منطقه خاص شماست. برای آب و هوای سردتر تعداد کمی میوه درخت وجود دارد که باید در نظر گرفت.

بدون شک سیب رایج ترین درخت میوه در آب و هوای سرد است. شاید به این دلیل که مقاوم ترین میوه است. این هم به رقم و هم از پایه ای که روی آن پیوند می شود، بستگی دارد. شما نیاز به محصولاتی دارید که با روزهای گرم پاییز و شب های خنک بهترین رشد را داشته باشند. هلو یکی از میوه های درختی است که بسیاری از باغبانان آن را رشد می دهند. اما متأسفانه تعداد کمی از آن ها با سردترین مناطق آب و هوایی سازگار شده اند. اکثر ارقام هلو فقط در منطقه (-۱۰ تا -۲۰ درجه فارنهایت) مقاوم هستند.

شلیل (هلوهای پوست صاف) حتی کمتر مقاوم هستند. حتی اگر رشد کنند ممکن است میوه ندهند، جوانه های گل در دماهای بالاتر آسیب می بینند. گل ها ممکن است در اثر یخبندان های بهاری آسیب ببینند، خصوصاً در زردآلو. حتی یک یخبندان کوتاه در اواسط زمستان ممکن است باعث از بین رفتن جوانه ها شود. درختان هلو همچنین برای سخت شدن زمستان و رشد جوانه های سال آینده به یک فصل رشد طولانی نیاز دارند، چیزی که ممکن است در آب و هوای سرد شاهد آن نباشیم.
وقتی بعضی از مناطق پوشیده از لایه های ضخیم برف است، حتی فکر کردن در مورد کاشت میوه و سبزیجات دشوار است. سایر مناطق، آب و هوای گرمسیری را در طول سال تجربه می کنند. برخلاف تصور عمومی، تعداد کمی از گونه های میوه وجود دارد که در هوای سرد واقعاً رشد می کنند.
در این مقاله می خواهیم درختان میوه ای را به شما معرفی کنیم که می توان آن ها را در مناطق سرد کشت کرد و محصول خوبی از آن ها برداشت کرد.

بهترین درخت میوه برای مناطق سرد

درختان میوه یکی از گیاهان بسیار ارزشمند برای رشد است. آن ها زیبا هستند و میان وعده های خوشمزه ای به شما می دهند. مهم است که بدانید چگونه درختان میوه سالم پرورش دهید. برای سهولت این روند، مهم است که بدانید چه درختانی در منطقه شما رشد خوبی دارند. زمستان های سخت زندگی درختان میوه را سخت می کند. شناخت بهترین درختان میوه برای آب و هوای سرد بسیار مهم است. درختان میوه مقاوم شانس بیشتری برای زنده ماندن در آب و هوای سرد دارند.

درختان سیب

درختان سیب به دلیل رشد خوب در آب و هوای سرد مشهور هستند. بهتر است درخت سیب را وقتی هوا گرمتر می شود کشت کنید. گرما و نور خورشید به درخت شما کمک می کند تا قبل از زمستان سخت رشد کرده و میوه تولید کند. می توانید درخت سیب را در اواخر زمستان یا اوایل بهار بکارید. تا زمانی که زمین یخ زده نباشد و بتوان حفره ای حفر کرد، درخت سیب را می توان کاشت.
درخت سیب خود را در جایی قرار دهید که آفتاب صبح به آن بتابد. اطمینان حاصل کنید سرما در این منطقه تمام شده است. خورشید شبنم اطراف درخت را سریعتر خشک می کند. همچنین بسیار مهم است که درخت سیب را با فضای کافی برای رشد و شکوفایی بکارید. اگر می توانید، درخت سیب خود را در یک شیب بکارید. به این ترتیب درخت سیب در مناطق پایین از هوای سرد و در مناطق بالاتر از باد دور قرار می دهید.
درختان سیب در خاک های شنی بهترین رشد را دارند. هنگامی که آن را کاشتید، باید هر هفته درخت را آبیاری کنید. به طور کلی ۱-۲ اینچ آب در هفته یک درخت سیب سالم را تضمین می کند. با بالغ شدن، آبیاری از اهمیت کمتری برخوردار خواهد شد، اما در ابتدای کار بسیار حیاتی است. کنترل علف های هرز در اطراف درخت سیب نیز مهم است. چمن، علف های هرز و گیاهان دیگر، مواد مغذی و آب مورد نیاز آن را می گیرند. یک راه حل ساده برای این کار این است که برای حفظ رطوبت و مبارزه با علف های هرز، دور درخت سیب مالچ قرار دهید.
برای اطمینان از اینکه درختان سیب یک زندگی طولانی و سالم دارند، بهتر است آن ها را هرس کنید. شاخه های مرده و شکسته را از درختان سیب جدا کنید. حتما قسمت های بالای درخت را از نظر وجود مناطق متراکم بررسی کرده و در صورت لزوم آن ها را تنک کنید. اگر این مراحل را دنبال کنید و از درخت سیب خود مراقبت کنید، زمستان سخت، مشکلی ایجاد نمی کند.

درختان آلو

آلوها درختان مناسبی برای کاشت در مناطق سردسیر هستند. بیشتر نیازهای آن شبیه درخت سیب است. بهتر است در دامنه با خاک ماسه ای، زهکشی خوب و آفتاب زیاد کاشته شود. پس از اتمام هوای سرد، درختان آلو را در بهار بکارید. مانند درختان سیب، آلو در سال اول قبل از استقرار درخت، حدود ۱-۲ اینچ آب نیاز دارد. اما باید مراقب باشید که درختان آلو را بیش از حد آبیاری نکنید. مدیریت علف های هرز برای درخت آلو مانند سیب مهم است. مالچ پاشی برای کنترل علف های هرز بسیار موثر است.
هرس درخت آلو می تواند کمی مشکل باشد. هنگام کاشت باید هرس شود تا شاخه های درخت نور خورشید را دریافت کنند. درختان آلو یکی از بهترین درختان میوه برای آب و هوای سرد است.

درختان گلابی

درختان گلابی معمولاً به عنوان درختانی بسیار آسان برای نگهداری و پرورش هستند. مانند سیب و آلو و هر میوه ای که در آب و هوای سرد می کارید، کاشتن آن ها در دامنه بهترین کار است. به شرطی که خاک خیلی سنگین یا سنگین نباشد، با هر خاکی سازگار هستند. گلابی آفتاب زیادی را دوست دارد. می توانید خاکی را که در آن گلابی را پرورش می دهید با کود حیوانی یا کمپوست تغذیه کنید تا به رشد درخت گلابی کمک کند. در اوایل بهار پس از فروکش کردن هوای سرد، درخت گلابی را بکارید یا پیوند دهید.
به درخت جوان هفته ای ۱-۲ اینچ آب بدهید. رشد علف های هرز را با مالچ کنترل کنید تا درختان را شاد و سالم نگه دارید. هرس درختان گلابی با درختان سیب و آلو کمی متفاوت است. این درختان را در اواخر بهار هرس کنید. هرس در تابستان می تواند منجر به ورود باکتری ها و آلودگی ها به درخت شود. هرس در پاییز یا زمستان نیز آن ها را در معرض آسیب های زمستانی قرار می دهد.
گلابی نه تنها یکی از بهترین درختان میوه برای آب و هوای سرد است بلکه حفظ سلامت آن نیز آسان است. با مراقبت های لازم می توانید درختان سالم و پرباری را پرورش دهید.

انگور

گلابی، آلو و سیب درختان عالی برای رشد در آب و هوای سرد هستند. اگر به دنبال میوه کوچکتری نسبت به درختان گفته شده، هستید، انگور گزینه بسیار خوبی برای شروع است. اگرچه انگور با درختان دیگر متفاوت است، اما شیب برای پرورش انگور هنوز بهترین مکان است. آن ها خاک های شنی یا ماسه ای را برای کاشت ترجیح می دهند. نیاز به بستر دارند که زهکشی خوبی دارد. کاشت بهتر است در بهار یا تابستان باشد.
انگور گاهی اوقات میوه بیشتری نسبت به آنچه می تواند نگهداری کند، تولید می کند. هرس و تنک کردن خوشه ها به این امر کمک می کند و کیفیت انگور تولید شده را بهبود می بخشد. پرورش انگور در آب و هوای سرد برای این میوه های کوچک خوشمزه عملی است و ارزش آن را دارد.

تمشک

بسته به نوع تمشک، این درختچه در آب و هوای سرد بسیار خوب عمل می کند. تمشک نور کامل خورشید را بسیار دوست دارد و بهتر است در مکانی کاشته شوند که از باد دور نگه داشته شوند. آن ها باید در یک خاک زهکشی شده خوب کاشته شوند. تمشک وحشی و توت سیاه می تواند مانعی برای گیاهان تمشک باشد. بهتر است تمشک های کاشته شده خود را از توت های وحشی دور نگه دارید. تمشک مانند تمام گیاهان میوه ای که تلاش می کنند در زمستان زنده بمانند، بهتر است در دامنه کاشته شوند. در اکثر خاک های معدنی عملکرد خوبی دارند. اما خاک ماسه ای برای کاشت ایده آل است. زمستان در صورتی می تواند به گیاهان تمشک آسیب برساند که دما در نوسان باشد.
تمشک را باید در اوایل بهار بکارید. آن ها باید در ردیف هایی کاشته شوند که فضای کافی بین ردیف ها برای شکوفایی داشته باشند. برای محافظت از علف های هرز و آبیاری بهتر، ردیف های بین تمشک را مالچ کنید. تمشک در برابر بیماری ها و سایر مشکلات مقاوم است. اما مهم است که آن ها آب کافی داشته باشند و مراقبت های لازم از آن ها صورت بگیرد. بهتر است تمشک را اغلب با مقدار کمی آب آبیاری کنید.

نهال و درخت میوه برای مناطق سرد

بطور کلی درختان سیب (Malus spp.) و درختان گلابی (Pyrus spp.) به طور کلی در برابر سرما و یخ زدگی کاملاً مقاوم هستند و این باعث می شود که آن ها گزینه های خوبی برای مناطق خنک باشند. بیشتر درختان سیب در مناطق با زمستان سخت به خوبی رشد می کنند. درخت گلابی هم مقاوم در برابر سرما است که دارای میوه هایی زرد مایل به سبز، پوست صاف و با عطر و طعم عالی است.
میوه های هسته دار یا اصطلاحا میوه های سنگی، مانند هلو (Prunus persica) و آلو (Prunus domestica)، میوه های خوشمزه ای هستند که معمولاً طعم شیرین فوق العاده ای دارند و بسته به نوع مختلف، در مناطق سرد به خوبی رشد می کنند. هر دو نوع آنها در بهار شکوفا می شوند و باعث می شوند در اثر یخبندان بهاره آسیب ببینند. برای هلو، انتخاب گونه هایی که به سرمای زمستان کمتر حساس باشد و در اواخر بهار شکوفه دهد، بهترین است.
بعضی از انواع درختان آجیل در مناطقی که در معرض یخبندان بهاری هستند عملکرد خوبی دارند. این شامل درختان گردوی سیاه (Juglans nigra) است که درخت بزرگی است به ارتفاع ۷۵ تا ۱۰۰ فوت که در بهار شروع به شکوفایی می کند و در پاییز محصول آجیل می دهد. پس گاها درخت میوه برای مناطق سرد نیز می تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

نتیجه گیری

یخ زدگی فقط برای درختان در فصل بهار مشکل ایجاد می کند و فقط اگر در هنگام گلدهی درختان یا زمانی که میوه بعد از گلدهی کوچک است، یخبندان ایجاد شود. سلسله مراتب درختان میوه حساس به سرما این است که بادام و زردآلو بیشترین حساسیت به سرما را دارند، سپس گیلاس، هلو و شلیل، سیب، آلو و گلابی به ترتیب.
این بدان معنا نیست که سیب، آلو و گلابی در یخ زدگی آسیب نمی بینند. در یخبندان شدید درختان زردآلو اغلب میوه نمی دهند زیرا گل ها توسط یخ زدگی از بین می روند. این بدان معناست که آن ها تمام انرژی خود را به جای میوه در پرورش چوب قرار می دهند و در پایان می توانید یک درخت بسیار بزرگ داشته باشید. بنابراین در صورت سرما زدگی چه کاری می توانید برای به حداکثر رساندن میوه رشد خود انجام دهید؟
اول، مهم است که بدانید مکان شما چقدر یخ زده است و آسیب پذیرترین نقاط کجا هستند. سپس، سعی کنید درختانی که می خواهید رشد کنید را با شرایط آب و هوایی موجود مطابقت دهید (کاشت در نقاطی که کمتر تحت تأثیر سرما قرار می گیرند). در مرحله بعد، به این فکر کنید که چگونه می توانید با استفاده از کاشت و زیرساخت ها، اقلیم های کوچک را ایجاد یا تقویت کنید تا مناطق امنی برای درختان باغ خود ایجاد کنید.
آب و هوای سرد جذابیت خود را دارد، اما باغبانانی که در مناطق سرد هستند ممکن است ترس از پایان روزهای میوه دهی خود داشته باشند. اما اینطور نیست، اگر با دقت انتخاب کنند، تعداد زیادی درخت میوه برای مناطق سرد پیدا خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 1 =