تنظیم کننده های رشد گیاهی, مطالب

آفت کش های طبیعی

تصمیم گرفتیم این محتوا را در مورد آفت کش گیاهان خانگی ، آفت کش گیاهی و موردی که بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت یعنی آفت کش گیاهان آپارتمانی برایتان محتوایی بنویسیم تا اطلاعاتمان برای مراقب از گیاهان آپارتمانیان بالا رود.

هیچ چیز مانند داشتن یک باغ خانگی که تمامی نیازهای غذایی ما را تامین کند، لذت بخش نیست. با وجود شرایط متغییر آب و هوایی، وجود علف های هرز و حشرات و باروری و اصلاح خاک و دیگر مشکلات، تامین نیازهای خود با یک باغچه خانگی یک تجربه فوق العاده است. وقتی تمامی غذاهای روی میز حاصل تلاش های شما در باغچه خانگیتان باشد، یک حس زیبا و به یاد ماندنی در شما ایجاد می کند.شما با تجربه ای که در مدیریت باغچه و گیاهان آن دارید، می دانید که چطور از گیاهان در برابر آفات محافظت کنید. بخصوص در مواقعی که در معرض حمله آفات و حشرات قرار می گیرند. راه حل های زیادی برای مبارزه با آفات وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سموم و علف کش های شیمیایی است. اما در این میان آفت کش های خانگی هم وجود دارند که به شما کمک می کنند بدون آسیب به محیط و گیاهان، آفات را از بین ببرید.آفت کش گیاهان خانگی مسئله بسیار مهمیست که در این محتوا با هم به این مورد می پردازیم.
در این مقاله ما قصد داریم در مورد آفت کش های طبیعی و خانگی صحبت کنیم. آفت کش هایی که خود شما می توانید آنها را با مواد طبیعی تهیه کنید و بدون داشتن هیچ گونه نگرانی از آنها برای دفع آفات گیاهان استفاده کنید. این سموم به شما در دفع آفات کمک می کند. بدون اینکه به شما و محصولات خسارتی وارد شود و خاک دچار مسمومیت شود. همچنین طرز تهیه این آفت کش ها را به شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

آفت کش ها

آفت کش ها ترکیبات شیمیایی یا طبیعی هستند که برای کنترل یا از بین بردن آفات بکار برده می شوند. علاوه بر روش های شیمیایی برای دفع آفات، روش های دیگری هم از جمله مبارزه بیولوژیک و روش های ارگانیک وجود دارد که به دفع آنها کمک می کنند. آفت کش ها بر خلاف نامشان، همیشه باعث کشتن آفات و حشرات نمی شوند. ممکن است باعث پراکنده شدن آنها شوند و جمعیتشان را کاهش دهد.
حشره کش‌هاى طبیعى نسبت به حشره کش‌هاى سنتتیک، سمیت کمترى دارند. در بافت جانوران یا محیط زیست تجمع پیدا نمى کنند و بیشتر حیوانات نیز توانایى مقاوم شدن در برابر آن‌ها را ندارند. با این حال مى توانند تعادل اکولوژیکى را بر هم بزنند. زیرا بعضى از آن‌ها حشرات مفید از جمله زنبورعسل را نیز از مبین می برند. به همین دلیل هنگام مصرف آن‌ها باید دقت کرد. براى جلوگیرى از اثر روى زنبورعسل می توان در اواخر روز که زنبورها به کندوها باز مى گردند، این مواد را روى گیاهان اسپری کرد.
فقط به دلیل این که این مواد “حشره کش های طبیعی” یا خانگی هستند، بدان معنی نیست که آنها نمی توانند به خاک، باغ یا شخص شما آسیب برساند. یک حشره کش به عنوان “ماده ای که برای از بین بردن حشرات استفاده می شود” تعریف شده است. به همین ترتیب، آنها این توانایی را دارند که به طور قابل توجهی اکوسیستم ها را تغییر دهند و می توانند برای انسان و حیوانات دیگر سمی باشند. بنابراین قبل از بکار بردن سموم دفع آفات مطمئن شوید که بهترین و کم خطرترین گزینه را انتخاب کرده اید.
در ادامه شما را با برخی آفت کش های خانگی که می توانید آنها را براحتی درست کنید، آشنا می کنیم.

آفت کش گیاهان خانگی و طرز تهیه آن ها

۱- اسپری روغن

یک حشره کش خانگی که از روغن نباتی تهیه و با صابون ملایم مخلوط می شود. می تواند بر روی برخی از حشرات مزاحم مانند شته ها، کنه ها، تریپس ها و غیره تأثیر مخربی بگذارد. برای ساختن یک اسپری روغن، ۱ فنجان روغن نباتی را با ۱ قاشق غذاخوری صابون کاملا مخلوط کنید. پس از آماده شدن، ۲ قاشق مرباخوری از مخلوط اسپری روغن را با ۱ لیتر آب ترکیب کنید. کاملاً تکان دهید و مستقیماً روی سطوح گیاهان اسپری کنید. آفات کوچک تحت تأثیر قرار می گیرند. اسپری روغن، منافذی را که حشرات از طریق آنها نفس می کشند، را مسدود می کند و منجر به خفگی آفات می شود.

۲- اسپری صابون

اسپری صابون یک سم دفع آفات گیاهان خانگی بسیار شبیه به اسپری روغن است که برای کنترل کنه ها، شته ها، سوسک ها و سایر حشرات گرسنه موثر است. برای تهیه یک حشره کش اسپری صابون، ۱٫۵ قاشق چایخوری صابون مایع ملایم را با ۱ لیتر آب مخلوط کنید و مخلوط را مستقیماً روی سطوح آلوده گیاهان اسپری کنید. اسپری صابون با روشی مشابه اسپری روغن کار می کند. توصیه می شود از این اسپری در ساعات گرم و آفتابی روز استفاده نکنید و استفاده از آن را به صبح یا عصر موکول کنید.

۳- روغن نیم

روغن استخراج شده از بذر درخت neem یک حشره کش طبیعی قدرتمند است. قادر به ایجاد اختلال در چرخه زندگی حشرات در همه مراحل (بزرگسالی، لاروها و تخم) است. این آفت کش به عنوان یک منبع عالی برای باغبانی ارگانیک محسوب می شود. روغن نیم به عنوان ماده مخدر هورمونی و به عنوان “داروی ضدعفونی کننده” برای حشراتی که از برگها و سایر گیاهان تغذیه می کنند، عمل می کند. روغن neem در محیط زیست قابل تجزیه است و برای حیوانات اهلی، پرندگان، ماهی ها و سایر حیوانات وحشی خطری ندارد.
همچنین یک قارچ کش طبیعی است که می تواند در مبارزه با کپک پودری و سایر عفونت های قارچی بر روی گیاهان مؤثر باشد. این آفت کش را می توان در بسیاری از فروشگاه های کشاورزی یافت. برای استفاده از روغن نیم به عنوان یک حشره کش، دستورالعمل های موجود روی بطری را دنبال کنید. یا ۲ قاشق چایخوری روغن نیم و ۱ قاشق چایخوری صابون مایع خفیف را با ۱ لیتر آب مخلوط و سپس روی گیاه آسیب دیده اسپری کنید.

۴- پودر اسکله دیاتومه ها

این ماده طبیعی از یک سنگ رسوبی ایجاد شده توسط جلبک های فسیلی (دیاتوم ها) ساخته شده است و یک منبع نسبتاً فراوان است. (گفته می شود فسیل دیاتومه از نظر وزن ۲۶ درصد پوسته زمین را تشکیل می دهد). اسکله دیاتومه دارای کاربردهای زیادی است، استفاده به عنوان یک حشره کش طبیعی فقط یکی از این کاربردهاست. این ماده باعث مسمومیت و یا دفع حشرات نمی شود. بلکه با حل کردن بافت لیپیدی اسکلت خارجی آفات و حشرات آن ها را از بین می برد.
این آفت کش اغلب در فروشگاه های کشاورزی و باغبانی موجود است. برای استفاده، آن را روی شاخ و برگ یا روی زمین جایی که به کنترل حلزون ها و سایر حشرات خزنده کمک خواهد کرد، بپاشید. برای اینکه یک سم طبیعی موثر باشد، باید آفت کش را بعد از هر باران مجدداً استفاده کنید.

۵- اسپری سیر

سیر به دلیل داشتن عطر و بوی تند برای برخی از حشرات لذت بخش است و در عین حال برای برخی دیگر دفع کننده است. دقیقاً مشخص نیست که اسپری سیر یک حشره کش است یا دافع حشرات. اما به هر صورت، می توان از این ترکیبات برای دفع یا از بین بردن از آلودگی حشرات موجود در باغ استفاده کرد. برای تهیه یک اسپری اساسی سیر، دو بوته کامل سیر را در مخلوط کن با مقدار کمی آب، پوره کنید. بگذارید مخلوط یک شب بماند، سپس آن را درون یک لیتر آب بریزید. نیم فنجان روغن نباتی (اختیاری) و ۱ قاشق چای خوری صابون مایع خفیف هم اضافه کنید. برای استفاده از این حشره کش خانگی، از ۱ فنجان مخلوط با ۱ لیتر آب استفاده کنید و مستقیماً روی گیاهان آلوده اسپری کنید.

۶- اسپری فلفل چیلی

مشابه اسپری سیر، اسپری فلفل چیلی یک دافع عالی آفت گیاهان خانگی است که می تواند برای انواع آفات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. اسپری چیلی را می توان از فلفل تند تازه یا پودر فلفل چیلی تهیه کرد. برای تهیه این اسپری، ۱ قاشق غذاخوری پودر چیلی را با ۱ لیتر آب و چند قطره صابون مایع خفیف مخلوط کنید. از این مخلوط می توان بر روی برگ گیاهان آسیب دیده استفاده کرد.
برای تهیه اسپری از فلفل های تازه چیلی، نیم فنجان فلفل را با ۱ فنجان آب مخلوط و پوره کنید. سپس ۱ لیتر آب اضافه کنید و به جوش بیاورید. بگذارید تا خنک شود و مواد را صاف کنید. چند قطره صابون مایع را به آن بیفزایید و روی گیاهان اسپری کنید. (توجه: فلفل های چیلی می توانند برای انسان هم خطرناک باشند. بنابراین حتما هنگام دست زدن به آنها دستکش بپوشید و از تماس آن با چشم، بینی و دهان خودداری شود).

۷- اسپری همه کاره

گفته می شود این حشره کش طبیعی، ترکیبی از بسیاری از دستورالعمل های مختلف است. برای درست کردن آن، به پوره ۱ عدد سیر و ۱ پیاز کوچک، ۱ قاشق چایخوری پودر فلفل را اضافه کنید و بگذارید یک ساعت بجوشد. مخلوط را صاف کنید و ۱ قاشق غذاخوری صابون مایع اضافه و خوب به هم بزنید. برای استفاده از این آفت کش خانگی، آن را روی هر دو سطح فوقانی و تحتانی برگها اسپری کنید و در صورت دلخواه، باقی مانده را در یخچال نگهداری کنید.

۸- برگ گوجه فرنگی به عنوان یک آفت کش گیاهی طبیعی

باید اعتراف کنم که این مورد برای من جدید هم است. اما اکنون به اندازه کافی اطلاعاتی در مورد آن دیدم که آن را بعنوان به سموم طبیعی به شما هم معرفی کنم. برگ گیاهان خانواده گوجه فرنگی حاوی آلکالوئیدهایی هستند که می توانند شته ها و سایر حشرات را کنترل کنند. برای تهیه اسپری برگ گوجه فرنگی بعنوان یک حشره کش طبیعی، ۲ فنجان برگ تازه گوجه فرنگی را در ۱ لیتر آب خرد کنید و بگذارید یک شب بماند. سپس مواد را صاف کرده و روی شاخ و برگ گیاه اسپری کنید.

به یاد داشته باشید که کشتن تمام حشرات موجود در باغ شما نتیجه مطلوب ایجاد نمی کند. زیرا هر اکوسیستم سالم به مقدار زیادی حشره مفید، میکروب و قارچ، چه در خاک و چه در خود گیاهان نیاز دارد. بنابراین سایر حشرات شکارچی را وارد کنید یا برای آنها زیستگاه مناسب ایجاد کنید تا آنها جذب باغ شوند. همچنین ایجاد باروری خاک نیز می تواند یک روش مؤثر در مدیریت آفات باشد. قابل ذکر است که این سموم را می توان بعنوان آفت کش گیاهان آپارتمانی نیز استفاده کرد.

کلمات کلیدی: ( آفت کش گیاهان خانگی ، آفت کش گیاهی ، آفت کش گیاهان آپارتمانی )

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یک =